Thursday, February 15, 2024

பதிவு சிக்கலில் இருக்கும் அறக்கட்டளை சொத்துக்களை வாங்கலாமா

 பதிவு சிக்கலில் இருக்கும் அறக்கட்டளை சொத்துக்களை வாங்கலாமா

சொத்துக்களை வாங்கும் போது அதை விற்பவர் யார் என்பதில் மிகவும் தெளிவாக இருக்க வேண்டும். உரிமை கோரி வேறு யாரும் பிரச்சனை செய்யாத நிலையில் உள்ள சொத்தை மட்டுமே வாங்குவது நல்லது.


இதில் தனி நபர்கள் பெயரில் உள்ள சொத்துக்களை வாங்குவதைவிட, அறக்கட்டளை, தொழில் நிறுவனங்கள் பெயரில் உள்ள சொத்துக்களை வாங்குவதில் கூடுதல் விழிப்புணர்வு தேவை. குறிப்பாக, அறக்கட்டளை பெயரில் பதிவு செய்யப்பட்ட சொத்துக்களை வாங்குவதில் அதிக ஆய்வு அவசியம்.


நம் நாட்டில், அசையா சொத்துக்களை குடும்ப வாரிசுகளுக்கு நேரடியாக கொடுக்காமல், அதை ஒரு அறக்கட்டளை ஏற்படுத்தி நிர்வகிக்கும் பழக்கம் உள்ளது. இதன் வாயிலாக, பல்வேறு சமூக பணிகளும் நடந்து வருகின்றன.


அடிப்படையில் அறக்கட்டளை ஏற்படுத்தி சொத்து நிர்வாகம் செய்வது நல்ல வழிமுறை தான். ஆனால், அடுத்தடுத்த தலைமுறைகள் அதில் முழு ஈடுபாட்டுடன் செயல்படுவதும் அவசியம்.


முந்தைய தலைமுறை ஏற்படுத்திய அறக்கட்டளையை அடுத்த தலைமுறையினர் சிறப்பாக செயல்படுத்தி இருப்பார்கள். இதில் சில கூடுதல் சொத்துக்களும் அறக்கட்டளை பெயரில் வாங்கப்பட்டு இருக்கும்.


ஆனால், அதற்கு அடுத்து வரும் தலைமுறையினரும் இதே வேகத்தில் செயல்படுவர் என்று எதிர்பார்க்க முடியாது. அவர்கள் அதிக அக்கறை காட்டாததால் அறக்கட்டளை வாயிலான சொத்து நிர்வாகம் சிதையலாம்.


ஒரு கட்டத்தில் அறக்கட்டளை தொய்வு நிலைக்கு சென்றுவிடலாம். இத்தகைய சூழலில் அதன் சொத்துக்களை விற்க வாரிசுகள் முற்படலாம்.


இது போன்ற சூழலில், சொத்து வாங்குவோர், பாரம்பரியமான அறக்கட்டளை ஆயிற்றே என்று ஆவண சரி பார்த்தலில் அலட்சியம் காட்டக் கூடாது. பல்வேறு நலத்திட்டங்களை சிறப்பாக செயல் படுத்திய அறக் கட்டளையானாலும், சட்டத்தின் பார்வையில் நற்பெயர்கள் எடுபடாது.


அந்த அறக்கட்டளையின் பதிவு முறையாக புதுப்பிக்கப்பட்டுள்ளதா, நிர்வாகிகள் தரப்பில் சொத்து விற்பனையில் எடுக்கப்பட்ட முடிவு சட்டப்படி செல்லுமா என்று பார்க்க வேண்டும். நிர்வாகிகளுக்குள் யாருக்காவது ஆட்சேபம் இருந்தால் அந்த சூழலில், சொத்து வாங்குவோர் அலெர்ட் ஆவது நல்லது.


மேலும், தற்போது வரை அறக்கட்டளை முறையாக பதிவு செய்து, சட்டத்துக்கு உட்பட்டு செயல்படுகிறதா என்று பார்க்க வேண்டும். மேலும், விற்கப்படும் சொத்து வழங்கப்பட்ட போது, ஏதாவது நிபந்தனைகள் விதிக்கப்பட்டதா, அது விற்பனையை தடை செய்யுமா என பார்க்க வேண்டும் என்கின்றனர் சார்---பதிவாளர்கள்.


Six Ways To Improve Your Financial Health In 2024

 Six Ways To Improve Your Financial Health In 2024

When your finances are in good shape, you are better equipped to handle unexpected financial challenges, and successfully achieve your aspirations

A financially secure individual would make adequate contributions to meet his financial goals, maintain adequate liquidity to achieve short-term goals or unexpected exigencies and have adequate income replacement instruments for ensuring his family's well-being in case of his absence. Here are some of the key financial decisions that one should take to maintain a healthy financial life

Maintain an adequate emergency fund
An emergency fund would allow you to meet unforeseen financial exigencies or deal with periods of loss of income due to illness, job loss or disabilities.Without an adequate emergency fund in place, any unforeseen emergencies might force you to redeem your investments made for your crucial financial goals, default on your existing repayment obligations, and/or avail of loans at much higher interest rates.Thus, create an emergency fund which is big enough to meet your unavoidable expenses such as your insurance premiums, existing EMIs, monthly contributions to your financial goals, utility bills, children's tuition fees, etc. for at least six months. As financial emergencies can strike at any time, ensure to park your emergency fund in highly liquid instruments including high-yield savings accounts or high-yield fixed deposits offered by scheduled banks.

Prepare a financial plan
Start the process by estimating the amount required to attain each of your financial goals after factoring in an inflation rate, the time horizon left to attain your financial goals and assuming the rate of returns. Then, take the help of online SIP calculators to calculate the monthly contributions required to achieve those financial goals. Apart from providing a clear direction to your investments, financial planning would also help in creating an appropriate asset allocation strategy based on your risk appetite, investment horizon and liquidity requirements.A proper asset allocation strategy would help you strike a balance between risk and rewards by diversifying your investments across various asset classes such as equity, fixed-income instruments, debt, gold, etc.

Purchase adequate insurance cover 
Many people confuse insurance with investments and thereby, end up investing in money-back plans, ULIPs, endowment policies, etc. from insurance companies. These policies provide inadequate life cover while generating sub-optimal returns. Ideally, one's life insurance cover(s) should be at least 10-15 times of one's annual income. The most cost-effective way of purchasing such large life insurance covers is to buy term insurance plans. Also, ensure to buy adequate health insurance policies to protect yourself from rising healthcare costs. Purchase at least Rs one crore with the base health cover of Rs five lakh and super top-up cover of Rs 95 lakh. If you already have group health coverage through your employer, purchase super top-ups to avail bigger health coverage at very low premiums.

Invest through the SIP mode
Systematic Investment Plans (SIP) allow investors to invest a predetermined amount in mutual funds at predetermined intervals, say, monthly, quarterly, etc. As the SIP amount is automatically debited from one's bank account, it ensures regular investment and financial discipline. Moreover, the minimum SIP ticket size of Rs 1,000 (even lower in some mutual funds) allows investors with limited investible surpluses to avail diversification while simultaneously benefiting from the power of compounding. Automated and regular investments through SIPs also help investors to benefit from rupee cost averaging during market corrections by purchasing more units at lower NAVs. This eliminates the requirements of monitoring markets and timing investments.

Start investing early for your retirement corpus
Starting retirement investments in the early stages of one's life increases the chances of creating a bigger retirement corpus with much smaller contributions. On the contrary, starting late would reduce the chances of creating an adequate retirement corpus and/or may also adversely impact the achievement of other financial goals in the later stages of work life. For example, a 30-year-old individual would require a monthly SIP of just Rs 2,700 in equity mutual funds to build a post-retirement corpus of Rs one crore within the next 30 years, assuming an annualized return of 12 per cent. For a 45-year-old, building the same corpus would require a monthly SIP of Rs 20,000, assuming the same rate of return over the next 15 years. Since equity as an asset class outperforms both fixed-income instruments and inflation by a wide margin over the long run, equity is the most suitable asset class for achieving such long-term financial goals.

Build a strong credit score
Lenders and credit card issuers consider credit scores as one of the first filters while evaluating your credit card and loan applications. Those having higher credit scores have higher chances of availing of loans and credit cards. Many lenders also offer lower interest rates to loan applicants having higher credit scores. As there can be no credit score without a credit history, those who have never availed of any loan or credit card can build their credit score by availing credit cards. Credit card transactions are considered as equivalent to availing loans and hence, these transactions are reported to the credit bureaus. The bureaus then use these transactions to calculate credit scores. Those who cannot avail of regular credit cards due to inadequate income, unserviceable locations, etc can avail of secured credit cards to build their credit history.

Monday, February 12, 2024

பவர் பத்திரங்களின் உண்மை தன்மையை அறிந்தால் நில மோசடி பிரச்னையை தவிர்க்கலாம்!

 பவர் பத்திரங்களின் உண்மை தன்மையை அறிந்தால் நில மோசடி பிரச்னையை தவிர்க்கலாம்!

நிலம் வாங்கும் போது கவனிக்க வேண்டியவைகள் என பல விஷயங்களை பட்டியலிடுகிறோம். அவற்றில் எல்லாம் முதன்மையாய் கவனிக்க வேண்டியது நில அபகரிப்பு தான். நில அபகரிப்பால் பாதிக்கப்படாமல் இருக்க வேண்டும் என்று தான் பலரும் நினைக்கின்றனர். ஆனால், இதற்கான சரியான வழிமுறை எது என்பதை கண்டுபிடிப்பதில் தான் பல்வேறு சிக்கல்கள் எழுகின்றன.


குறிப்பாக, புதிய சொத்து வாங்கும் போது, எங்கு, எப்போது, யாரிடம், எப்படி போன்ற கேள்விகளை எழுப்பி அதற்கான பதிலை நீங்களே கண்டுபிடிப்பது பிரச்னைகளை தவிர்க்க உதவும். இதில் பெரும்பாலும், பவர் பத்திரங்களை நம்பி வாங்கிய சொத்துக்களிலேயே வில்லங்கம் ஏற்படுவதாக கூறப்படுகிறது. உரிமையாளர் உயிருடன் இருக்கும் நிலையில் அவரிடம் இருந்து நேரடியாக சொத்து வாங்குவது நல்லது. அவரால் பத்திரப்பதிவுக்கு வர இயலாது என்பது போன்ற காரணங்கள் இருந்தால் மட்டுமே பவர் பத்திரங்களை பயன்படுத்துவது நல்லது.


சொத்து சம்பந்தமாக பவர் பத்திரம் வழங்கினால், அதில் குறிப்பிட்ட முத்திரைத் தீர்வு மற்றும் பதிவுக் கட்டணம் செலுத்தப்பட வேண்டும். தன்மையாளர் மற்றும் முகவரின் கையெழுத்து, புகைப்படம் கண்டிப்பாக இடம் பெற்றிருக்க வேண்டும். தன்மையாளரின் சொத்து உரிமை சரி பார்க்கப்பட வேண்டும் மற்றும் முதன்மையாளரின் வருவாய், வருவாய்த் துறையினரால் வழங்கப்பட்ட நில உரிமைச் சான்றிதழும் சரிபார்க்கப்பட வேண்டும்.


மேலும், சொத்தின் அசல் பத்திரங்களின் நம்பகத்தன்மையை ஆய்வு செய்வது போன்று, பவர் பத்திரங்களையும் முழுமையான ஆய்வுக்கு உட்படுத்த வேண்டும். தேவைப்பட்டால், பவர் கொடுத்தவரிடம் நேரில் விசாரிப்பது நல்லது. பெரும்பாலான கட்டுமான நிறுவனங்கள் தங்கள் பெயருக்கு நிலத்தை வாங்காமல், பவர் பத்திரம் வாயிலாக அதிகாரம் பெற்று அதன் அடிப்படையில் செயல்படுகின்றன. இதை வைத்து அந்த நிலத்தை மேம்படுத்துவது, வீடு விற்பனை போன்ற பணிகள் மேற்கொள்ளப்படுகின்றன.


இத்தகைய சூழலில், ஏராளமான வீடுகள் உள்ள திட்டங்களில் ஒவ்வொருவரும் பவர் கொடுத்தவரை நேரில் சந்திப்பது சாத்தியமில்லை. இது போன்ற சமயங்களில், பவர் பத்திரம் என்ன நோக்கத்தில் அளிக்கப்பட்டுள்ளது என்பது உள்ளிட்ட விஷயங்களை ஆய்வு செய்யலாம்.


மேலும், பவர் கொடுத்தவர் உயிருடன் இருக்கிறார் என்பதற்கான மருத்துவ சான்று இல்லாமல் பத்திரப்பதிவுக்கு செல்லாதீர். உரிமையாளர் உயிருடன் இருக்கிறார் என்பதை நிரூபிப்பதில் சம்பந்தப்பட்ட நிறுவனம் செயல்படும் விதம் குறித்தும் விழிப்புடன் இருக்க வேண்டும். பெரும்பாலான சமயங்களில் சொத்தின் உரிமை ஆவணத்தை ஆய்வு செய்யும் அளவுக்கு, பவர் பத்திரங்களை பலரும் ஆராய்வது இல்லை. இதில் காட்டப்படும் அலட்சியம் தான் பல்வேறு நில மோசடிகளில், வீடு வாங்குவோர் சிக்க காரணமாக உள்ளன என்கின்றனர் பதிவுத்துறை அதிகாரிகள்.

Saturday, February 10, 2024

These areas are poised for growth in 2024

 These areas are poised for growth in 2024
In 2023, Chennai’s real estate witnessed a rollercoaster ride with a few highs and a few lows.  In this New Year, the real estate market is expected to see a surge in demand, especially in the following markets.
Areas poised for growth in 2024
Tambaram


A residential locality in southern Chennai has a rich history and is one of the bustling areas of Chennai.  “It is located around 24 kms from the city centre and is well connected to other parts of Chennai via road and rail networks.  The upcoming new airport at Parandur will boost real estate growth in Tambaram due to it’s strategic location.  Also, it’s easy accessibility to major city expressways like Chennai-Bengaluru Expressway and Chennai-Salem Expressway will pave the way for significant real estate development.  It’s diverse economic landscape is further enhanced by industrial and logistic parks, automobile industry hubs, research centres, medical colleges, and even cold storage factories, making it a highly desirable residential zone.

Navalur-Kelambakkam 


The Navalur-Kelambakkam micro market has also made waves because of the rising demand.  “The micro market is well connected via OMR, the IT corridor of Chennai.  The area thus receives excellent demand for housing from IT employees.  Upcoming Metro Corridor Three connecting Madhavaram to Siruseri would further accentuate the real estate developments and ease connectivity.  Existing as well as upcoming commercial supply in the Navalur and Siruseri areas is expected to create good demand for housing.  The area consist of projects from well-known developers with a good mix of affordable and premium projects.  Approx. 5000 units were under various stages of construction between 2021 and 2023.”


Old Mahabalipuram Road (OMR) 


The IT Expressway connects OMR with various locations in Chennai and surrounding areas.  Recent infrastructure developments include Phase 2 of Chennai Metro Rail linking Madhavaram to SIPCOT.  “The road project will also connect four national highways (NH5, NH205, NH4, NH45) and eight state highways to ensure smooth connectivity.  The OMR runs parallel to the East Coast Road (ECR) and provides convenient travel options beyond the city limits.  Apart from unmatched connectivity, OMR offers an excellent social infrastructure for a comfortable life, with schools, universities, hospitals, banks, ATMs, and restaurants along the corridor.  Several infrastructure projects are currently underway to reduce traffic congestion, improve water supplies and sanitation systems, and increase green space.  Access to tourist attractions and theme parks is also a big draw for apartment seekers in the city.  Property price in the area ranges from Rs 9,000 to Rs 12,000 per sq ft”.


YOU NEWLY LAUNCHED SUPPLY (IN UNITS)

Micro Market

Year 2022

Year 2023

Pallikaranai

129

2702

Manapakkam

134

2252

Sholinganallur

464

1583


Oragadam 

The area is known as one of the promising industrial areas in Chennai “Oragadam has a diverse and promising real estate market due to its presence in several industries, such as automobiles and research and development.  It’s proximity to the Chennai-Bengaluru highway, excellent connectivity to the city centre, and location between NH 45 and NH 43 make Oragadam an excellent location for business.  Numerous renewed real estate companies offers townships, clusters and villa communities in the region.  A variety of trends, such as multi-living, serviced apartments, and preleased apartments, provide tenants with a quality living experience and high rental yields”. 

Pallavaram Thoraipakkam Road 

The area is considered as one of the emerging locations for real estate.  “The proximity to two growth corridors viz. OMR and GST has accentuated the investments in the region.  Further, a few of the upcoming infrastructure such as Metro Corridor five, and the widening of PTR, would aid the development potential in the region.  Upcoming commercial supply of approx. 3.6 mn sq ft would create good demand for housing.  The area boasts projects by well-known developers with a good mix of upper-mid to premium projects.  Approx. 4,200 units were under various stages of construction between 2021 and 2023.

Pallikaranai, Manapakkam and Sholinganallur 

The three areas are bound to witness growth in the coming year and the number of launches is proof of the same.  “As per Anarock Research, these three localities remained most vibrant and witnessed the highest new supply in 2023.  The three areas saw a total new supply of nearly 6,537 units between January and December period in 2023 in the wake of growing demand by prospective buyers.  The average price in the three localities remained between Rs 6,497 per sq ft and Rs 7,328 per sq ft.  Going ahead, these markets continue to remain promising in 2024 as well because of their growing demand.




வீட்டுமனை வாங்குவோர் சுற்றுச்சூழல் பிரச்னைகளையும் கவனிக்க வேண்டியது அவசியம்!

 வீட்டுமனை வாங்குவோர் சுற்றுச்சூழல் பிரச்னைகளையும் கவனிக்க வேண்டியது அவசியம்!

எதிர்காலத்தில் வீடு கட்டி வசிக்க மனை வாங்க திட்டமிடுவோர் எண்ணிக்கை அதிகரித்து வருகிறது. இத்தகையோர் எப்படி செயல்பட வேண்டும் என்பதற்கு பல்வேறு வழிமுறைகள் பரிந்துரைக்கப்படுகின்றன.

நிறைய பேர் வீட்டுமனைக்கான அங்கீகாரம் பற்றிய தகவல்களை சரிவர ஆராயாமல் குறைந்த விலையில் கிடைப்பதையே தங்களுக்கு சாதகமான அம்சமாக நினைத்து மனை வாங்குவதற்கு ஆர்வம் காட்டுகிறார்கள். எந்த பகுதியில் மனை வாங்கினாலும் அந்த பகுதியை சூழ்ந்திருக்கும் கட்டமைப்பு வசதிகளை மட்டும் கவனத்தில் கொள்ளக்கூடாது. சகல வசதிகளும் நிறைந்திருப்பதை மட்டும் கவனத்தில் கொள்ளாமல் மனை பற்றிய அத்தனை ஆதாரங்களையும் சரிபார்க்க வேண்டும்.

குறிப்பாக, விற்பனைக்கு வரும் மனை தொடர்பான ஆவணங்கள், அங்கீகாரம் உள்ளிட்ட விஷயங்களில் மக்கள் கவனம் செலுத்துகின்றனர். இத்துடன் மனை அமைந்துள்ள பகுதியில் ஏற்பட்டுள்ள வளர்ச்சிகள் குறித்தும் கவனிக்க வேண்டும்.

ஒதுக்கீடு செய்யும்போது மனைப்பிரிவுகளில் குறிப்பிட்ட பகுதியை சம்பந்தப்பட்ட உள்ளாட்சி அமைப்புக்கு ஒதுக்கீடு செய்ய வேண்டும். அப்போது தான் மனைப்பிரிவுக்கு அங்கீகாரம் கிடைக்கும். சிலர் அப்படி செய்யாமல் அனைத்து மனைப்பிரிவுகளையும் விற்பனை செய்து விடுவதன் மூலம் மனை வாங்குபவர்கள் பிரச்னையை சந்திக்க நேரிடும். எனவே மனை வாங்கும்போது அதற்கு செல்லும் சாலை வசதியை கவனத்தில் கொள்வதுடன் பொது பயன்பாட்டுக்கு இடம் ஒதுக்கீடு செய்யப்பட்டிருக்கிறதா என்பதை உறுதி செய்து கொள்ள வேண்டும். அதற்கு சம்பந்தப்பட்ட உள்ளாட்சி அமைப்புக்கு சென்று அந்த மனை பற்றிய விபரங்களை சரி பார்ப்பது நல்லது.

பெரும்பாலான மக்கள் சமவெளி பகுதிகளிலேயே மனைகள் வாங்குகின்றனர். இதில் அந்த மனைகள் அருகில் குவாரிகள், நீர் நிலைகள், தொழிற்சாலைகள் இருக்கிறதா என்று பார்ப்பது வழக்கம். ஆனால், மலைப்பகுதிகளில் மனை வாங்குவோர் கூடுதலாக சில விஷயங்களில் கவனம் செலுத்த வேண்டும். நம்மில் பலருக்கும் சுற்றுலா முக்கியத்துவம் உள்ள மலைப்பகுதிகளில் மனை வாங்குவதில் ஆர்வம் இருக்கும். வாழ்க்கையில் ஏதாவது ஒரு காலகட்டத்தில் அங்கு சென்று பொழுதை கழிக்க மாட்டோமா என்ற ஏக்கத்திலேயே இத்தகைய மனைகளை மக்கள் வாங்குகின்றனர். இவ்வாறு மனைகள் வாங்குவதில் அடிப்படையில் எந்த தவறும் இல்லை. ஆனால், அந்த மனைகள் யாருடையது என்பதில் மிக அதிக கவனம் செலுத்த வேண்டும்.

மலைப்பகுதிகளில் பெரும்பாலான நிலங்கள் வனத்துறை கட்டுப்பாட்டிலும், பழங்குடியின மக்களின் சொத்தாகவும் இருக்கும். இது போன்ற பிரிவு நிலங்களை வாங்குவதால் எதிர்காலத்தில் பல்வேறு சட்ட சிக்கல்களை சந்திக்க வேண்டியிருக்கும். மேலும், இதில் சுற்றுச்சூழல் சார்ந்த அரசின் கட்டுப்பாடுகள் என்ன என்பதையும் கவனத்தில் கொள்ள வேண்டும்.

பெரும்பாலான மலைப்பகுதி மனைகளில் கட்டடங்கள் கட்டுவதற்கும், போர்வெல் உள்ளிட்ட வசதிகளை ஏற்படுத்தவும் கடுமையான கட்டுப்பாடுகள் உள்ளன. இவற்றை கவனிக்காமல் மனை வாங்கியவர்கள் பிற்காலத்தில் அதை பயன்படுத்த முடியாமல் தவிக்கும் நிலை ஏற்படுகிறது. இது போன்ற மனைகள் விற்பனைக்கு வரும் நிலையில், சம்பந்தப்பட்ட மாவட்ட நிர்வாகத்தை அணுகி, அங்கு சுற்றுச்சூழல் ரீதியாக விதிக்கப்பட்டுள்ள கட்டுப்பாடுகள் குறித்து விசாரிக்க வேண்டும். இதில் தெளிவு ஏற்பட்ட நிலையிலேயே மனை வாங்குவது குறித்து அடுத்தகட்ட நடவடிக்கை எடுக்க வேண்டும் என்கின்றனர் நகரமைப்பு வல்லுனர்கள்.

Saturday, February 3, 2024

Legal Checklist To Follow Before Buying A Property

 

Legal Checklist To Follow Before Buying A Property
Buying a home becomes much easier when you stay organised with your paperwork and have a good understanding of the legal aspects. So, read on as Prashant Thakur, regional director and head of research at Anarock Group lists out the essential documents you’ll need to successfully close a deal:

Title deed: The title deed is an important legal document that confirms a person’s ownership rights to a property. As a buyer, it’s crucial for you to carefully examine the title deed to ensure the validity of the transaction.

  • The seller should provide you with the original title deed for verification purposes and not a photocopy;

  • The title deed needs to be in the name of the seller. You can ask for identification proof as well from the seller to ensure that he is the person he claims to be;

  • Check whether he is the sole owner of the property or not. In case of joint ownership, you will need proper legal approval of all the co-owners of the property. It is advisable to get the current, as well as previous title deeds properly scrutinised by your lawyer to ensure that there are no loopholes.

Encumbrance certificate: The encumbrance certificate is crucial as it helps you determine whether the property you want to buy is free from any loans or mortgages. It’s a good idea to have your lawyer carefully review the certificate to make sure everything is in order. You can obtain this certificate from the sub-registrar’s office where the land is registered.
Release certificate: In some cases, if the seller had previously pledged the land as a mortgage to take a loan. You should ask the seller to get the ‘release certificate’ from the bank stating that there is no pending debt on the land. You should then get this certificate looked over by your lawyer to be sure that the land is indeed debt-free.
Approved building plan: If you’re planning to buy an apartment, it’s important to review the authorised building plans. The Floor Space Index (FSI), which shows the ratio of building area to land area, typically falls within the range of 1:2. Additionally, make sure to verify that the total number of apartments in the plan matches the number approved in the permit. 
Zoning laws: When you’re buying land, it’s crucial to consider the zoning laws. That simply means you can’t purchase a plot of land that’s set aside for residential use and construct a business on it. Cities have well-structured ‘Master Plans’ in place with strict zoning laws. This means that a piece of land assigned for a specific purpose cannot be utilised for anything else. Confirm that the land is suitable for your intended purpose.
Occupancy certificate: This is a very important legal document that allows you to physically possess the property. It mentions that the property has been inspected by the municipal or developmental authorities and the developer has complied with all the statutory and regulatory conditions. It is essential to buy the property only after procuring the Occupancy Certificate (OC). Failure to do so may result in a penalty or even an eviction.
Stamp duty payment receipt: To ensure a hassle-free property purchase, it’s important to have proof of stamp duty payment. This can be in the form of either an online receipt or a stamp paper of equal value to the stamp duty amount. Having these essential documents will make the buying process smoother. It also gives buyers confidence, knowing they have clear and legally sound paperwork when making such a big investment like buying a home. So, when you’re going through documents, it’s a good idea to seek advice from a legal expert. They can help ensure everything is in order and help you understand the terms and conditions you’re agreeing to.

Thursday, February 1, 2024

பணி நிறைவு சான்று இல்லாத வீட்டை வாங்குவதில் கவனம் தேவை

 பணி நிறைவு சான்று இல்லாத வீட்டை வாங்குவதில் கவனம் தேவை 

புதிதாக வீடு வாங்குவோர், அடுக்குமாடி குடியிருப்பு திட்டங்களை நாடுகின்றனர். இதில் அதிக வீடுகள் உள்ள திட்டங்கள், குறைந்த எண்ணிக்கையில் வீடுகள் உள்ள திட்டங்கள் என இரண்டு வகை உள்ளன.எத்தகைய திட்டத்தில் உங்களுக்கான வீட்டை தேர்வு செய்வது என்பதில் முதலில் ஒரு முடிவுக்கு வர வேண்டும்.


அதன் பின் அதற்கான திட்டம் எது என்பதில் தெளிவான முடிவு எடுக்க வேண்டும்.இதில் அதிக வீடுகள் உள்ள பெரிய அளவிலான குடியிருப்பு திட்டங்களில் பிரச்னையும் அதிகமாக இருக்கும் என்ற எண்ணம் நிலவுகிறது.


இதனால், சிலர் குறைந்த எண்ணிக்கையில் வீடுகள் உள்ள குடியிருப்புகளில் வீடு வாங்க முற்படுகின்றனர். இவ்வாறு, குறைந்த எண்ணிக்கை வீடுகள் உள்ள திட்டங்களை தேர்ந்தெடுப்போர், சில விஷயங்களில் கூடுதல் கவனம் செலுத்த வேண்டும்.


குறிப்பாக, கட்டட அனுமதி, பணி நிறைவு சான்று உள்ளிட்ட விஷயங்களில் கவனமாக இருக்க வேண்டும். அந்த குடியிருப்பு திட்டத்தில் தற்போது வீடுகள் கட்டி முடிக்கப்பட்டுள்ளதா அல்லது இனிமேல் தான் முடிக்கப்பட உள்ளதா என்று பாருங்கள். கட்டுமான பணி நடக்கும் நிலையில் வீடு வாங்குவதாக இருந்தால் திட்ட அனுமதி ஆவணங்களை ஆராய வேண்டும்.வீட்டை ஒப்படைக்கும் முன் பணி நிறைவு சான்றிதழ் இருப்பது அவசியம். பல இடங்களில் இது போன்ற சிறிய திட்டங்களை செயல்படுத்துவோர் பணி நிறைவு சான்று வாங்குவதில் அலட்சியமாக இருக்கின்றனர்.


வீடு வாங்குவோர் கேட்டாலும், அதெல்லாம் பெரிய திட்டங்களுக்கு தான், சிறிய குடியிருப்புகளுக்கு வராது என்று மழுப்புகின்றனர். அரசின் பொது கட்டட விதிகளின்படி, மூன்று வீடுகளுக்கு மேற்பட்ட திட்டங்கள் அனைத்துக்கும் பணி நிறைவு சான்று பெறுவது கட்டாயம்.


இதை சரியா புரிந்து வீடு வாங்கும் நிலையில் செயல்பட வேண்டியது அவசியம். அப்போது தான் அந்த கட்டடத்தில் விதிமீறல்கள் இல்லாததை உறுதி செய்ய முடியும். இதில் கவனக்குறைவாக இருந்தால், கட்டட விதிமீறல்களால் எழும் பிரச்னைகளில் சிக்க வேண்டி இருக்கும். வீடு வாங்குவோர் பணி நிறைவு சான்று விஷயத்தில் அலட்சியம் காட்டக் கூடாது என்கின்றனர் நகரமைப்பு வல்லுனர்கள்.

Electric vehicle charging stations: An added benefit or a necessity?

  Electric vehicle charging stations: An added benefit or a necessity? With an increased demand for electric vehicles ( EV s ) , the demand ...